Game Dev PBF

gra o tworzeniu gier

Ogłoszenie

Aktualna data świata gry - 1 stycznia 1980 roku (do momentu oficjalnego rozpoczęcia gry będzie ona stała w miejscu)

Obecna sytuacja na rynkach:
USA - dobra sytuacja
Kanada - dobra sytuacja
Europa kontynentalna - dobra sytuacja
Zjednoczone Królestwo - dobra sytuacja
Skandynawia - dobra sytuacja
Kraje bloku wschodniego - brak możliwości sprzedaży
Japonia - dobra sytuacja

ZE WZGLĘDU NA OGRANICZENIA HOSTINGU PUN.PL FORUM JEST W TRAKCIE PRZENOSZENIA DO INNEGO HOSTINGU

#1 2011-10-05 17:58:48

JackCossack

Administrator

Zarejestrowany: 2011-10-03
Posty: 19
Punktów :   

O umiejętnościach

Tu napiszę, jakie jest 6 umiejętności każdego pracownika (I każdej postaci gracza), i za co one odpowiadają.

Programowanie - Najważniejsza sprawa jest taka, że bez kodu źródłowego tworzonego przez programistów nie było by ani gry, ani jakiegokolwiek programu. Im programista bardziej doświadczony w swoim fachu tym bardziej stabilną tworzy grę. Ponadto, mało wyszkoleni programiści mogą nie umieć zaimplementować różnych rozwiązań wymaganych przez design gry. Do tego, wyszkolony programista tworzy bardziej zoptymalizowany kod.

Design - Ale czy sam kod źródłowy starczy, aby stworzyć dobrą grę? Właśnie. Gra musi wciągnąć. To designerzy projektują grę, dbają o to, by ta mogła dostarczyć rozrywki na czas przewidziany przez producenta. To oni balansują poszczególne aspekty gry. To ich zasługą jest design poszczególnych poziomów, oni tworzą fabułę, różnego rodzaju łamigłówki (w grach, w których takie łamigłówki są). Bez kreatywnych designerów gry do dzisiaj byłyby klonami Ponga, o ile Pong by powstał. Kolejne poziomy zwiększają szanse na stworzenie wciągającej gry.

Grafika - Graficy dbają o to, aby przelać projekt designerów na ekran komputera. Ich umiejętności sprawiają, że gry wyglądają tak dobrze, na ile pozwalają możliwości silnika i platformy. Bo cóż z tego, że programiści stworzyli silnik pozwalający tworzyć fotorealistyczne gry, a designerzy zaprojektowali llokacje pełne klimatu, skoro graficy nie umieją zrobić modeli 3d tak, by nie obyło się bez dziwnych zakłamań, tekstury przez nich zrobione są płaskie i źle zrobione, a parametry oświetlenia przez ich dobrane na pewno nie dodają do klimatu?

Znajomość sprzętu - alternatywnie zwana wiedzą o sprzęcie, jest właściwie pierwszą umiejętnością niewymaganą do stworzenia w miarę dobrej gry. Mimo wszystko jednak, jest ona dość przydatna, oznacza ona bowiem wiedzę o konstrukcji sprzętu elektronicznego i o konstrukcji poszczególnych platform. Dla programisty znajomość sprzętu zwiększa jego kwalifikacje, gdyż może on dzięki tej umiejętności odblokowywać ukryte tryby w niektórych platformach. Ponadto, jest to niezbędna umiejętność, jeśli firma gracza chciałaby wypuścić na rynek własną platformę. Wtedy to spece od sprzętu są tymi, którzy projektują poszczególne układy, którzy dbają o to by cała konstrukcja nie miała jakichś wad projektowych. Wtedy wiedza o sprzęcie zdecydowanie zmniejsza czas projektowania platformy i prawdopodobieństwo ukrytych wad.

Negocjowanie - Negocjatorzy wcale nie biorą udziału w tworzeniu gier (o ile nie mają innych umiejętności). Mimo to jednak, są pomocni w prowadzeniu firmy. To oni dbają o korzystne umowy wśród wydawców, oni negocjują niższe pensje u pracowników, itp.

Tempo nauki - Kto nie idzie do przodu ten się cofa, tak mówią. Zawsze możesz posłać pracownika na kurs jednej z 6 umiejętności, a tempo nauki określa jak szybko przyswoją informacje i jak szybko wrócą z kursu. Jest nawet taka formułka określającego ilość tygodni: 10na/m, zaokrąglone do najbliższej parzystej liczby lub do 2, gdy wynik jest mniejszy od 1, gdzie n to obecny poziom umiejętności, m to poziom tempa nauki, a a przyjmuje wartość 2 w razie zwiększania tempa nauki lub 1 w razie innych umiejętności.
To jedyna umiejętność, której maksymalna wartość wynosi 19 - przy powyższym algorytmie i zaokrągleniu, wartość 20 nie zrobiłaby żadnej różnicy.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.athair.pun.pl www.gpwsiiz.pun.pl www.cannabis-squad.pun.pl www.pwsz-zarzadzanie-2010.pun.pl www.1ig10.pun.pl