Administrator
Rozumiem, że chcesz zacząć wydawać ,nie tworzyć, lecz wydawać gry, że chcesz być tym, który będzie zajmował się tłoczeniem kolejnych płyt, reklamą, przekupywaniem recenzentów.
Jeśli tak, to wiesz zapewne, że potrzebny jest odpowiedni wątek, a ja pokażę jak go zrobić.
Oto szablon:Poziom biura wydawnictwa:
Obecnie wydawane gry:
<Tu wpisujesz obecnie wydawane gry, umowy z ich twórcami, nazwę tworzącego studia, oraz wszelkiego rodzaju informacje dotyczące wydawania gry, tj. ilość reklamy, regiony w których jest wydawana, cena, itp.
Chcesz też pewno wiedzieć, jak wygląda samo wydawanie gier.
Otóż, załóżmy, że ktoś tworzy, lub stworzył grę i chcę, abyś akurat ty był jego wydawcą. Co wtedy?
Wtedy, ja przedstawiam sytuację tobie, a ty możesz z góry odrzucić propozycję, lub ją przyjąć. Wtedy, zaczyna się negocjacja - z graczem kierującym firmą tworzącą grę - wtedy ja podaję nick tego gracza, wy uzgadniacie ze sobą (dowolnym sposobem, można przez PW, przez GG, jak komu wygodnie) szczegóły wydania gry, ew. jakiegoś dofinansowania tworzenia gry, jeśli nie jest ona jeszcze gotowa, a potem OBAJ przedstawiacie mi - ty w wątku wydawnictwo, twórca w swoim wątku aktualne projekty - co ze sobą uzgodniliście.
Może się okazać, że twórca gry to firma niekontrolowana przez gracza - wtedy ja gram rolę twórcy.
Przykład:
GM:Słuchaj, Bytezen, znane z w miarę dobrze ocenianej (średnia ocen wszystkich tytułów: 6.666666) trylogii przygodówek "Christoph von Blackout, P.I." chce wydać u ciebie grę pod tytułem "Stranded". Z tego co mówił ci szef tej firmy, Charlie Carlson, będzie to przygodówka, bazująca na silniku trylogii o Christophie von Blackoucie, opowiadająca o załodze statku kosmicznego, której kolejni członkowie giną w niewyjaśnionych okolicznościach.
Wydawca:No, może to być albo totalny hit, albo totalny kit. Grałem w serię o Christophie, szczególnie druga część mi się podobała. No, zobaczymy, jak to wyjdzie. Dawaj mi tu tego Carlsona, pogadamy.
GM:OK, nick gracza to DJ_Tomex2001
Wydawca (w rozmowie z Tomexem): OK, zainteresował mnie twój projekt, jak rozumiem, gra nie jest jeszcze gotowa?
Twórca: Nie, myślę, że będzie gotowa za 9 miesiące. Mam już parę lokacji i główny zarys fabuły.
Wydawca: Nie wiem, czy to nie za dużo.
Twórca: Nie ukrywam, że chciałbym, aby Stranded było o wiele bardziej rozbudowane niż CvB, P.I., i że potrzebowałbym wsparcia wydawcy.
Wydawca: Ile potrzebujesz?
Twórca: Przede wszystkim, dwóch lub trzech uzdolnionych grafików, chciałbym, aby mierne noty za grafikę CvB, P.I. były przeszłością.
Wydawca: Rozumiem. Mam paru ludzi, którzy mogliby ci pomóc. A co z kwestią reklamy? Osobiście sądzę, że nie trzeba dużej ilości reklamy, że fanów przygodówek nie będzie trzeba za bardzo namawiać.
Twórca: Też tak sądzę.
Wydawca: Myślę, że resztę uzgodnimy, jak gra będzie gotowa do sprzedaży.
Twórca: Dobrze.
Offline