Administrator
W temacie "Jak zacząć?" (http://gamedevpbf.pun.pl/viewtopic.php?id=11) wspominałem o konieczności stworzenia wątku Aktualne projekty. Wiecie, jakie to ważne? To tam będą podejmowane wszystkie decyzje dotyczące gier, i platform. Bez tego wątku firma nie mogła by właściwie funkcjonować.
Post otwierający zatem musi być tak skonstruowany, abym ja nie musiał wertować kolejnych stron w poszukiwaniu tego, ile czasu miała się tworzyć gra, i abym potem nie musiał marnować czasu na liczenie ile tygodni gry minęło od momentu napisania tego czasu.
Zatem w poście otwierającym powinno znaleźć się coś takiego:Gry aktualnie tworzone:
-[Tu wpisuj po myślnikach, tytuły gier] ([tu wpisz ile zostało tygodni do ukończenia])
Gry gotowe do wydania:
-
Platformy aktualnie tworzone:
-tytuł (czas w tygodniach)
Platformy gotowe do wydania:
-
W następnych postach po prostu będziesz deklarował różne rzeczy (można to robić odgrywając postać gracza), i odpowiadał na moje pytania doprecyzowujące, np.
Gracz:Chciałbym stworzyć grę o tytule Automation, byłaby ona o tworzeniu i sprzedawaniu aut
MG:Ciekawe, ciekawe. Jednakże to za mało, abym mógł tak stwierdzić, czy to wykonalne... Powiedz mi, na jaką platformę chciałbyś stworzyć taką grę?
G:Oczywiście na Windowsa.
MG:OK, a w takim razie... Okres gry, rozległość, nacisk na grafikę? No, i kto miałby nad tym pracować, i kto by był liderem grupy?
G:O, dobrze. Myślałem o czasach powojennych, okres 1946 - 2020. Chcę, żeby gra kładła dość duży nacisk na dokładność techniczną i dowolność tworzenia. To i tak zajmie dość dużo czasu, więc wolałbym, aby nacisk na grafikę był mniejszy, by ten czas oszczędzić. Nad grą mogliby pracować... Sid Meier, John Carmack, Will Wright i Neil Barnden. Liderem oczywiście byłbym ja, Jack Cossack.
MG:Hmm... myślę, że to by mi wystarczyło. to by potrwało jakieś... półtora roku... ermm... 80 tygodni?
Tak, 80 tygodni.
Prawdziwa rozmowa trwałaby dłużej lub krócej, w zależności od dokładności gracza, ale mniej więcej na takiej zasadzie.
Offline