Game Dev PBF

gra o tworzeniu gier

Ogłoszenie

Aktualna data świata gry - 1 stycznia 1980 roku (do momentu oficjalnego rozpoczęcia gry będzie ona stała w miejscu)

Obecna sytuacja na rynkach:
USA - dobra sytuacja
Kanada - dobra sytuacja
Europa kontynentalna - dobra sytuacja
Zjednoczone Królestwo - dobra sytuacja
Skandynawia - dobra sytuacja
Kraje bloku wschodniego - brak możliwości sprzedaży
Japonia - dobra sytuacja

ZE WZGLĘDU NA OGRANICZENIA HOSTINGU PUN.PL FORUM JEST W TRAKCIE PRZENOSZENIA DO INNEGO HOSTINGU

#1 2011-10-05 22:31:31

JackCossack

Administrator

Zarejestrowany: 2011-10-03
Posty: 19
Punktów :   

Jak zacząć?

Ten temat pozwoli nowym graczom zacząć grę, zatrudnić pierwszych pracowników, stworzyć pierwszą grę...

1.Zgłoszenie karty.
Przeczytaj http://www.gamedevpbf.pun.pl/viewtopic.php?id=2 stronę o karcie firmy, i w wątku http://www.gamedevpbf.pun.pl/viewtopic.php?id=3 zamieść wypełnioną kartę. Ja sprawdzę czy jest ona dobrze zrobiona, po pewnym czasie (maks. 24 h) zostanie utworzone subforum twojej firmy.

2.Tworzenie wątków.
Zadbaj o to, aby w twoim forum znalazły się następujące wątki:
-Karta Firmy (Twoja KF z uaktualnianymi statystykami twej postaci i stanem finansowym firmy.)
-Budynki (gdzie będą budynki posiadane przez ciebie)
-Gry (Gry stworzone przez ciebie (uwaga, tylko te już wydane))
-Ogłoszenia (Tutaj postujesz ogłoszenia twojej firmy, tj. informacje o grze którą tworzysz. Ogólnie to wszystko co chcesz wyjawić swoim wirtualnym graczom oraz konkurencji.)
Opcjonalnie mogą znaleźć się również inne wątki:
-Platformy (Umieść obowiązkowo, jeśli przez twoją firmę wypuszczona została przynajmniej jedna gra)

Szablony wszystkich wątków będą w forum pomocy
Zwróć uwagę na to, że w twoim forum będzie forum "tajne", które będzie widoczne tylko przez ciebie. Tam umieść następujące wątki:
-Aktualne Projekty (czyli to co tworzysz TERAZ)
-Pracownicy (gdzie byłaby lista pracowników twej firmy (włącznie z twoją postacią))
-Wydawnictwo (Umieść w momencie wybudowania biura wydawnictwa)

3.Zatrudnianie pracowników.
Wejdź w forum pracownicy w wątek lista pracownicy. Tam będzie lista ludzi, których możesz zatrudnić.

Wybierz sobie czterech (na początku możesz mieć tylko 5 ludzi, wliczając siebie). Nie wybieraj tych z górnej półki, aby nie zrujnowali tobie finansów.

Napisz odpowiedni post w forum pracownicy i uaktualnij wątek pracownicy w swoim forum firmy. Warto wiedzieć, że umiejętność negocjowanie zmniejsza płacę (każdy kolejny poziom po pierwszym zmniejsza o 0,5%) (a, i płace są na miesiąc).

4.Tworzenie gry.
Po zatrudnieniu pracowników możesz zabrać się za stworzenie pierwszej gry.

Najpierw zobacz sobie na listę platform aby zdecydować o tym na jaką będzie wydana twoja gra.

Najlepiej wybierz taką, która jest popularna, dobrze jest aby jej tryby graficzne nie były zbyt skomplikowane. Na obecną chwilę (1980 rok gry) polecam Apple II.
Inne platformy które mógłbym polecić, ale na których wypromowanie gry byłoby trochę trudniejsze (w nawiasach podane czemu) to Atari 2600 (ze względu na skomplikowany tryb graficzny, który nie każdy rozumie i słabe parametry), TRS-80 CoCo (ze względu na to, że jest mniej popularny (z drugiej strony jest mała konkurencja)) i Intellivision (ze względu na sprzedaż jedynie w północnej Ameryce). Równie dobrze możesz rzucić się na głęboką wodę i spróbować stworzyć killer appa na jedną z pozostałych platform, ale to wykracza poza ten temat.

Po wybraniu platformy, przejdź do wątku Aktualne Projekty w forum swojej firmy, i tam zadeklaruj chęć stworzenia gry. Zapisz jej tytuł, platformę, na którą będzie stworzona, tryb graficzny, jej opis (wolałbym, aby był bardziej rozbudowany). Czasami okaże się konieczne, że będę chciał coś doprecyzować, i będę ciebie pytał o szczegóły gry. Po ustaleniu wszystkiego, ja ustalę, jak długo będzie trwać tworzenie gry.

A, i jest możliwy port gry na inną platformę, ale na obecną chwilę będzie to zajmować za dużo czasu dla twojego teamu, a skutki będą raczej mizerne.

5.Czekanie.
Czekaj, aż gra się utworzy. W tym czasie, możesz prześledzić wydarzenia na rynku gier, wyjawić coś o grze publice w wątku ogłoszenia (możesz zrobić to w dowolnej formie - wywiadu, notki prasowej, oficjalnego oświadczenia), obserwować, co robi konkurencja, pogadać na chatboxie, itd.

6.Wydanie gry.
Po stworzeniu gry, możesz ją wydać. Możesz zrobić to teraz, lub poczekać do sezonu świątecznego. Niezależnie od tego kiedy to zrobisz, będziesz musiał wybrać jedno z wydawnictw i poinformować mnie o swoim wyborze w "Aktualnych projektach". Ja wtedy wyślę ofertę wydawnictwa, ty się na nią zgodzisz lub nie (jak nie, to wybierasz inne wydawnictwo) - gra będzie potem wydana, a ja podam ci, co na jej temat powiedzieli recenzenci.

Teraz, umieść notkę o grze w wątku Gry w twoim forum. Ważne, żeby znalazł się tam tytuł, wydawnictwo, miejsce na ilość sprzedanych kopii (Ja to będę uaktualniał), krótki opis i ocenę podaną przeze mnie. Jednakże, nie musisz się do tego ograniczać. Do oceny możesz dodać recenzję gry opartą o tą ocenę, opis możesz wydłużyć. Rozumiesz, o co chodzi?

7. I co teraz?

Na tym ten wątek kończy się. Możesz zrobić kolejną grę, wysłać pracowników na jakiś kurs, ale to już jest twoja firma, i twoje decyzje, i to od ciebie zależy, czy uda ci się zasypać świat hitami, czy zginiesz gdzieś w ciemnych mrokach historii gier.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gpwsiiz.pun.pl www.cannabis-squad.pun.pl www.1ig10.pun.pl www.rcbb.pun.pl www.athair.pun.pl